חברה לבניית אתרים – איך בוחרים את האחת? 7 טיפים לפניכם

בניית אתר חדש זה פרויקט מרגש! בדרך כלל מדובר על עסק חדש שנפתח או רצון לשדרג את הקיים. לכן, תהליך של בחירת חברה לבניית אתרים צריך להיות מאוד מדויק וכדאי שתהיו שבעי רצון ממנו.

אז ריכזנו עבורכם כמה טיפים עבור בחירת חברה לבניית אתרים.

היכרות עם החברת אתרים והאנשים שלה

כמו בחיים עצמם, אין על התחושות בטן שלנו ועל היכולת שלנו לדעת אם ניתן לסמוך על הבן אדם או לא. לכן, תמיד מומלץ לקבוע עם החברת בניית אתרים, עם האנשים שילוו את הפרויקט שלכם ולראות את המשרדים מהם הם מתנהלים (אפשר ללמוד על זה המון).

בנוסף, תמיד מומלץ לבקש מהחברת בניית אתרים ממליצים שניתן לדבר איתם טלפונית. דרך שיחות טלפון עם לקוחות אמיתיים של החברה, תוכלו להבין טוב יותר באיזה עסק מדובר ולשאול שאלות שמטרידות אתכם לגבי התהליך.

הסכם התקשרות עם חברה לבניית אתרים

מצאתם חברת בניית אתרים שמעניינת אתכם? בקשו הצעת מחיר מפורטת ותראו מה התהליך כולל. אם אין לכם הבנה בתחום, כדאי לנסות ולמצוא מישהו שכן מבין כדי שיעבור על ההצעה ויראה אם היא הגיונית או לא.

ההצעה יכולה לכלול לעיתים מושגים פחות ברורים לאדם הממוצע. לכן, אל תתביישו… תמיד תבקשו הסבר לכל מושג שהוא סינית עבורכם.

בריף לבניית האתר

פה נכנסת החשיבות שלכם כלקוחות – ככל שתהיו ברורים יותר ומדויקים יותר, כך כנראה האתר אינטרנט יהיה לטעמכם. נכון, לחברת בניית אתרים יש תפקיד מהותי והיא צריכה לשאול אתכם את השאלות ולתת רעיונות אבל אם לא תהיו פרודוקטיביים ותגידו באופן ברור מה אתם מדמיינים, אף אחד לא יוכל לנחש זאת.

גלשו קצת באינטרנט, מצאו אתרי מתחרים שאהבתם ושלחו לחברת בניית האתרים מייל עם הלינקים ומה אהבתם בכל לינק – ממש כמו שעושים עם מעצבת פנים שבאה לעצב לכם את הבית – התהליך מאוד דומה.

אפיון אתר אינטרנט

חשוב מאוד! בקשו לקבל אפיון אתר לפני שלב הפיתוח וההקמה. אתם לא רוצים שהתהליך ייקח יותר מדי זמן ולכן הליך של אפיון אתר הוא הכרחי. אתם תרצו לקבל שרטוטים של העמודים החשובים באתר, את פלטת הצבעים שהולכים להשתמש בה, את מבנה האתר ואיך הוא יעיל לחווית המשתמש של קהל היעד שלכם.

עלויות

בדקו את הנקודות הקטנות – האם יש תשלומים עתידיים שאתם לא מודעים אליהם כמו אחסון האתר למשל או תחזוקה בריטיינר? יכול להיות שאתם לא מעוניינים בכך. בנוסף, תמיד עדיף שהאחסון של האתר יהיה בבעלותכם או שלפחות תהיה לכם גישה אליו.

פלטפורמת אתר

בדקו איך בונים לכם את האתר? האם פלטפורמה סגורה/ וורדפרס/ Wix? לדעתנו, תמיד כדאי לבחור בוורדפרס כי מדובר בפלטפורמה פופולרית שהעריכה והתפעול שלה מאוד נוחים. בנוסף, לא תרצו ״להיתקע״ עם פלטפורמה שרק לחברת בניית אתרים שבחרתם יש גישה אליה.

גמישות

בהמשך לסעיף הקודם, אתם תרצו שתהיה לכם פלטפורמה גמישה ומערכת ניהול אתר שתוכלו לתפעל בה בקלות (במיוחד אם אתם אנשים לא טכנולוגיים במיוחד).

בדקו עם החברת בניית אתרים, האם הם יוצרים עבורכם ממשק נוח לתפעול ליצירת עמודים חדשים באתר והאם אתם מקבלים מדריך כתוב איך לעשות פעולות שונות באתר.

הסעיף הבא מיועד ללקוחות שיש להם אתר קיים ובונים אתר חדש

חשוב מאוד ואל תתפשרו על סעיף זה! אם אתם בעלי אתר קיים ועוברים לאתר חדש, חשוב מאוד לבצע את המעבר בצורה נכונה ומיטבית כדי שמה שהספקתם לצבור עד נקודה זאת מבחינת הדירוג שלכם בגוגל לא ייפגע. בנוסף, לא תרצו שגולשים יחפשו אתכם בגוגל ויגיעו לעמוד שגיאה.

אז ככה – שאתם עוברים לאתר החדש, בדקו את הדברים הבאים:

  1. שעושים עבורכם הפניות 301. הפניות אלה בעצם אומרים לגוגל עמוד X באתר שלי היה בכתובת www.digikap.co.il/about והיום באתר החדש הוא www.digikap.co.il/about-us.
  2. בדקו שהאתר נבנה על סביבת פיתוח שחסומה לגוגל בשלב הפיתוח שלה ובשלב העליה פותחים את חסימה זו.
  3. שמעבירים לאתר החדש את כל העבודה שעשיתם על האתר הישן מבחינת הקידום שלו – תגיות Meta, תגיות Alt וכו׳
  4. שמעבירים את כל התוכן הקיים באתר הישן לאתר החדש

לסיכום, אל תקלו ראש בבחירת חברה לבניית אתרים. לא נורא אם התהליך ייקח קצת זמן, חשוב שתעשו בחירה נכונה ושקולה. ההמלצה שלנו היא תמיד להיעזר במישהו בעל ניסיון שאתם סומכים עליו כדי שיידע לקרוא את הפרטים הקטנים ויעזור לכם בקבלת ההחלטה החשובה הזאת.